DYREKTOR
mgr Aurelia Binkowska
LOGOPEDA-PEDAGOG
mgr Alicja Mazurczak
mgr Julita Wojciechowska
mgr Justyna Mikołajczak
PEDAGOG
mgr Paulina Kołakowska
mgr Laura Litkowska-Mały
mgr Agnieszka Piróg
PSYCHOLOG
mgr Tamara Matuszkiewicz
mgr Anna Fąs
mgr Monika Kaźmierska
mgr Julia Pełczyńska
mgr Maja Kubisiak
Współpracujemy z lekarzem pediatrą.
Pracownicy Poradni to również zespół administracyjno-biurowy i obsługa:
mgr Anna Gołaszewska
mgr Krystyna Duszyńska
Katarzyna Kosicka
Iwona Mąkowska
TYGODNIOWY HARMONOGRAM PRACY
Imię i nazwisko pracownika
|
Poniedziałek
|
Wtorek
|
Środa
|
Czwartek
|
Piątek
|
Aurelia Binkowska
Dyrektor
|
07:45-12:45
|
07:45-12:45
|
07:45-12:45
|
07:45-10:45
|
07:45-09:45
|
Tamara Matuszkiewicz
Psycholog
|
08:00-12:00
|
10:00-16:00
|
08:30-13:30
|
08:30-11:30
|
08:30-10:30
|
Monika Kaźmierska
Psycholog
|
08:00-12:00
|
07:30-13:30
|
10:00-17:00
|
08:00-11:00
|
-
|
Julia Pełczyńska
Psycholog
|
8:00-12:00
13:00-14:00
|
-
|
09:00-14:00
|
-
|
-
|
Maja Kubisiak
Psycholog
|
13:00-17:00
|
10:00-15:00
|
-
|
11:00-17:00
|
-
|
Julita Wojciechowska
logopeda
|
-
|
-
|
14:00-19:00
|
14:00-19:00
|
-
|
Justyna Mikołajczak
Logopeda, Pedagog
|
13:00-18:00
|
14:00-18:00
|
09:00-13:00
|
13:00-18:00
|
10:00-12:00
|
Paulina Kołakowska
Pedagog
|
07:30-11:30
|
14:00-18:00
|
07:30-11:30
|
07:30-11:30
|
07:30-11:30
|
Laura Litkowska – Mały
Pedagog
|
08:00-12:00
|
11:30-16:30
|
08:30-12:30
|
09:00-12:00
|
08:00-12:00
|
Alicja Mazurczak
Logopeda, Pedagog
|
09:00-12:00
|
09:00-14:00
|
13:00-18:00
|
09:00-14:00
|
08:00-10:00
|
Agnieszka Piróg
Pedagog Specjalny
|
15:00-18:00
|
16:00-18:00
|
-
|
-
|
-
|
TYGODNIOWY HARMONOGRAM GODZIN DOSTĘPNOŚCI
(*zgłoszenie telefonicznie chęci spotkania z pracownikiem poradni po uprzednim tygodniowym wyprzedzeniu)
Imię i nazwisko pracownika
|
Poniedziałek
|
Wtorek
|
Środa
|
Czwartek
|
Piątek
|
Aurelia Binkowska
|
12:45-13:45
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Julita Wojciechowska
|
-
|
-
|
13:30-14:00
|
-
|
-
|
Tamara Matuszkiewicz
|
12:00-13:00
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Justyna Mikołajczak
|
12:00-13:00
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Paulina Kołakowska
|
11:30-12:00
|
-
|
-
|
11:30-12:00
|
-
|
Laura Litkowska – Mały
|
12:00-13:00
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Alicja Mazurczak
|
12:00-13:00
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Monika Kaźmierska
|
12:00-13:00
|
|
|
|
|
Julia Pełczyńska
|
12:00-12:30
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Maja Kubisiak
|
12:30-13:00
|
-
|
-
|
-
|
-
|
PRACOWNICY PEDAGOGICZNI
mgr Aurelia Binkowska - dyrektor Poradni
pedagog, doradca zawodowy, nauczyciel dyplomowany. Absolwentka UAM w Poznaniu specjalność: pedagogika resocjalizacyjna. Ukończyła studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i doradztwa zawodowego, a także wiele różnych form doskonalenia zawodowego w szczególności w zakresie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów. W Poradni pracuje od 2005 roku, zajmuje się diagnozą i terapią trudności szkolnych. Podejmuje działania wspierające rozwój dzieci zdolnych, a także inicjatywy w zakresie doradztwa zawodowego dla dzieci i młodzieży oraz szkolnych doradców zawodowych. W 2021r. ukończyła studia podyplomowe w zakresie edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest przewodniczącą Zespołu Orzekającego w poradni, a także członkiem Zespołu Interdyscyplinarnego w Śremie. Od 1 lipca 2020-31 sierpnia 2022 roku pełniła obowiązki Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, a od 1 września 2022 roku w wyniku konkursu pełni funkcję dyrektora poradni.
PSYCHOLODZY
mgr Anna Fąs - psycholog, nauczyciel dyplomowany. Absolwentka UAM w Poznaniu: specjalność psychologia wychowawcza. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu - specjalność: wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, studium Bazowe procedury pomocy psychologicznej oraz liczne kursy i szkolenia z zakresu diagnozy i terapii dzieci i młodzieży, m. in. w zakresie dysleksji, rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. Zajmuje się oceną rozwoju i pomocą psychologiczną dla dzieci z trudnościami w nauce i z zaburzeniami emocjonalnymi, prowadzi zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Pracuje z małymi dziećmi i ich rodzicami w zakresie stymulowania rozwoju dzieci i wspierania procesów wychowawczych w rodzinie.
mgr Tamara Matuszkiewicz - psycholog, nauczyciel dyplomowany. Absolwentka UAM w Poznaniu, kierunek psychologia. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie Rehabilitacji i Edukacji Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu, Wczesnej Interwencji i Wspomagania Rozwoju Małego Dziecka w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa oraz Psychologii w Zarządzaniu i Marketingu na Wydziale Nauk Społecznych UAM, a także liczne formy doskonalenia zawodowego z zakresu diagnozy i terapii dzieci i młodzieży. W Poradni zajmuje się diagnozą psychologiczną dzieci i młodzieży z trudnościami szkolnymi i zaburzeniami emocjonalnymi, udziela również pomocy psychologicznej oraz wspiera rodziców w pełnieniu przez nich funkcji opiekuńczo-wychowawczej.
mgr Monika Kaźmierska - psycholog, nauczyciel początkujący. Absolwentka SWPS w Poznaniu, kierunek Psychologia (specjalność: psychologia kliniczna dzieci i młodzieży). Ukończyła podstawowe szkolenie z Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach oraz 3 modułowy kurs z terapii behawioralnej. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych z zakresu Przygotowania pedagogicznego. Stale poszerza swoje umiejętności i wiedzę dzięki uczestnictwu w licznych szkoleniach i kursach z zakresu diagnozy psychologicznej, treningu funkcji poznawczych oraz metod pracy z dziećmi i z młodzieżą. W kręgu jej szczególnych zainteresowań znajduje się: praca z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z ich rodzinami.
mgr Julia Pełczyńska - psycholog, nauczyciel początkujący. Absolwentka SWPS w Poznaniu, kierunek psychologia. Ukończyła certyfikowanu kurs Trenera Umiejętności Społecznych. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych z zakresu przygotowania pedagogicznego oraz studiów podyplomowych z psychologii transportu. Stale poszerza swoje umiejętności i wiedzę z zakresu diagnozy psychologicznej, terapii oraz pracy z dziećmi i młodzieżą podczas licznych kursów i szkoleń. Pełni również funkcję psychologa przedszkolnego skupiając się na udzielaniu pomocy dzieciom w radzeniu sobie z emocjami i trudnymi sytuacjami. W kręgu jej zainteresowań jest terapia dzieci z mutyzmem wybiórczym, terapia integracji sensorycznej oraz praca z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
mgr Maja Kubisiak – psycholog, nauczyciel początkujący. Absolwentka Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, kierunek psychologia. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych z zakresu przygotowania pedagogicznego. Stale doskonali swoje umiejętności dzięki uczestnictwu w licznych szkoleniach i kursach z zakresu diagnozy i pomocy psychologicznej. W Poradni pracuje z dziećmi i młodzieżą – pomaga radzić sobie z różnymi trudnościami emocjonalnymi, behawioralnymi i edukacyjnymi poprzez diagnozę, pomoc psychologiczną i wsparcie rodziców. Dąży do tego aby praca przyczyniała się do poprawy jakości życia dzieci i młodzieży oraz wspierała ich w osiąganiu pełnego potencjału rozwojowego.
PEDAGODZY
mgr Paulina Kołakowska - pedagog, surdopedagog, nauczyciel dyplomowany. Absolwentka UAM w Poznaniu w zakresie pracy socjalnej i resocjalizacji. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie Pedagogiki Opiekuńczej i Wychowawczej oraz w zakresie Surdopedagogiki, kurs kwalifikacyjny - terapia pedagogiczna. Aktywny terapeuta EEG BIOFEEDBACK - stopień I. Stale doskonali swoje umiejętności dotyczące pracy z dzieckiem podczas licznych kursów, warsztatów, konferencji i seminariów. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z trudnościami szkolnymi, w tym z dysleksją rozwojową i dyskalkulią. Jako surdopedagog diagnozuje i terapeutyzuje dzieci z wadą słuchu oraz z zaburzonym przetwarzaniem słuchowym. Udziela porad i konsutacji, prowadzi spotkania z rodzicami i nauczycielami dotyczące m. in. problematyki wad słuchu. Jest współautorką programu "Widzę, słyszę, mówię" - corocznie prowadzi badania przesiewowe wzroku i słuchu wśród dzieci przedszkolnych z powiatu śremskiego.
mgr Laura Litkowska-Mały - pedagog, tyflopedagog, nauczyciel dyplomowany. Licencjat w zakresie problematyki małżeństwa i rodziny. Ukończone studia podyplomowe UAM w Poznaniu w zakresie pomocy psychologicznej, a także rehabilitacji i edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną. Absolwentka studiów podyplomowych WSNHiD w Poznaniu w zakresie tyflopedagogiki oraz wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka. W Poradni pracuje od 2001 roku, posiada doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Systematycznie podnosi kwalifikacje uczestnicząc w szkoleniach i kursach dotyczących diagnozy i terapii dzieci z dysleksją rozwojową i dyskalkulią, a także diagnozy i terapii dzieci słabowidzących i niewidomych. W Poradni prowadzi terapię indywidualną i grupową dla dzieci i młodzieży, a także zajęcia edukacyjno-rozwojowe dla dzieci w wieku przedszkolnym. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z trudnościami szkolnymi oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prowadzie spotkania i udziela konsultacji rodzicom i nauczycielom w zakresie pracy z dzieckiem z trudnościami szkolnymi i wychowawczymi.
mgr Julita Wojciechowska – pedagog, logopeda, nauczyciel mianowany. Absolwentka WWSSE w Środzie Wlkp. w zakresie edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Logopedii – Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu. Zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną dzieci z zaburzeniami artykulacji, opóźnionym rozwojem mowy oraz zaburzeniami komunikacji.
mgr Agnieszka Piróg – pedagog specjalny, logopeda, nauczyciel dyplomowany. Absolwentka UAM w Poznaniu na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki specjalnej. Ukończyła studia podyplomowe na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu zdobywając kwalifikacje jako logopeda, studia podyplomowe w Wyższej Szkole Nauk Pedagogicznych w Warszawie z zakresu edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej Wczesna Interwencja – Pomoc Dziecku i Rodzinie na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Dodatkowo posiada kwalifikacje w zakresie Wychowania Przedszkolnego i Nauczania Początkowego.
Najważniejsze kursy i szkolenia: : „Certyfikowany terapeuta VR", „Terapeuta ręki i zaburzeń motoryki małej I, II stopnia w zakresie: diagnozy, terapii i masażu", „Trener Treningu Umiejętności Społecznych I stopnia i Trener TUS osób z autyzmem i zespołem Aspergera II stopnia", „Certyfikowany terapeuta I stopnia C – Eye i eyefeel w neurorehabilitacji i komunikacji", „Certyfikowany Terapeuta Neurofeedback ( EEG Biofeedback ) I stopnia", ukończone szkolenie: „Picture Exchange Communication System ( PECS ) – Poziom 1", „Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I, II", „Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – I, II stopień". Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w szkoleniach z zakresu diagnozy i terapii dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W Poradni prowadzi terapię indywidualną dla dzieci w ramach wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka. Jej szczególne zainteresowania związane są z pracą z dzieckiem ze spectrum autyzmu oraz z prowadzoną terapią.
LOGOPEDZI
mgr Alicja Mazurczak - pedagog, logopeda, nauczyciel dyplomowany. Absolwentka UAM w Poznaniu w zakresie nauczania początkowego. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Logopedii - Wydział Studiów Edukacyjnych i Pedagogiki Specjalnej na UAM, studia podyplowe - Pedagogika Opiekuńczo-Wychowawcza - Wyższa Szkoła Humanistyczna w Lesznie, studia podyplowe w zakresie Wczesnej Interwencji i Wspomagania Rozwoji Małego Dziecka - Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa. Zajmuje się diagnozą i terapią zaburzen mowy oraz wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka. Koordynuje pracą Zespołu Logopedów Powiatu Śremskiego.
mgr Justyna Mikołajczak - pedagog, logopeda, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju, nauczyciel dyplomowany. Absolwentka pedagogiki UAM w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Wczesnej Interwencji i Wspomagania Rozwoju Małego Dziecka, a także studia podyplomowe z zakresu Logopedii. Aktualnie studiuje Neurologopedię. Zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną, pedagogiczną oraz terapią wczesnego wspomagania rozwoju małych dzieci. Diagnozuje dzieci i młodzież z problemami w nauce, w tym ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu. W sferze logopedycznej prowadzi terapię z dziećmi z zaburzeniami artykulacji, opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami komunikacji. W obszarze jej szczególnych zainteresowań mieści się praca z dzieckiem z zaburzeniami płynności mowy. Prowadzi diagnozę oraz zajęcia grupowe dla dzieci z zaburzeniami płynności mowy (jąkającymi się). Od kilku lat współprowadzi w Poradni zajęcia wczesnej nauki czytania dla dzieci między 3 a 6 r. ż. (zajęcia prowadzone w oparciu o metodę symultaniczno-sekwencyjną prof. J. Cieszyńskiej). Zajmuje się także grupową terapią logopedyczną dla dzieci z zaburzeniami artykulacji. Swoją wiedzę i praktykę nieustannie poszerza biorąc udział w licznych szkoleniach i kursach skierowanych do logopedów. Od 4 lat jest członkiem Polskiego Związku Logopedów.
Kliknij, aby usłyszeć tekst!
PRACOWNICY PEDAGOGICZNI
mgr Aurelia Binkowska - dyrektor Poradni
pedagog, doradca zawodowy, nauczyciel dyplomowany. Absolwentka UAM w Poznaniu specjalność: pedagogika resocjalizacyjna. Ukończyła studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i doradztwa zawodowego, a także wiele różnych form doskonalenia zawodowego w szczególności w zakresie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów. W Poradni pracuje od 2005 roku, zajmuje się diagnozą i terapią trudności szkolnych. Podejmuje działania wspierające rozwój dzieci zdolnych, a także inicjatywy w zakresie doradztwa zawodowego dla dzieci i młodzieży oraz szkolnych doradców zawodowych. W 2021r. ukończyła studia podyplomowe w zakresie edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest przewodniczącą Zespołu Orzekającego w poradni, a także członkiem Zespołu Interdyscyplinarnego w Śremie. Od 1 lipca 2020-31 sierpnia 2022 roku pełniła obowiązki Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, a od 1 września 2022 roku w wyniku konkursu pełni funkcję dyrektora poradni.
PSYCHOLODZY
mgr Anna Fąs - psycholog, nauczyciel dyplomowany. Absolwentka UAM w Poznaniu: specjalność psychologia wychowawcza. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu - specjalność: wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, studium Bazowe procedury pomocy psychologicznej oraz liczne kursy i szkolenia z zakresu diagnozy i terapii dzieci i młodzieży, m. in. w zakresie dysleksji, rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. Zajmuje się oceną rozwoju i pomocą psychologiczną dla dzieci z trudnościami w nauce i z zaburzeniami emocjonalnymi, prowadzi zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Pracuje z małymi dziećmi i ich rodzicami w zakresie stymulowania rozwoju dzieci i wspierania procesów wychowawczych w rodzinie.
mgr Tamara Matuszkiewicz - psycholog, nauczyciel dyplomowany. Absolwentka UAM w Poznaniu, kierunek psychologia. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie Rehabilitacji i Edukacji Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu, Wczesnej Interwencji i Wspomagania Rozwoju Małego Dziecka w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa oraz Psychologii w Zarządzaniu i Marketingu na Wydziale Nauk Społecznych UAM, a także liczne formy doskonalenia zawodowego z zakresu diagnozy i terapii dzieci i młodzieży. W Poradni zajmuje się diagnozą psychologiczną dzieci i młodzieży z trudnościami szkolnymi i zaburzeniami emocjonalnymi, udziela również pomocy psychologicznej oraz wspiera rodziców w pełnieniu przez nich funkcji opiekuńczo-wychowawczej.
mgr Monika Kaźmierska - psycholog, nauczyciel początkujący. Absolwentka SWPS w Poznaniu, kierunek Psychologia (specjalność: psychologia kliniczna dzieci i młodzieży). Ukończyła podstawowe szkolenie z Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach oraz 3 modułowy kurs z terapii behawioralnej. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych z zakresu Przygotowania pedagogicznego. Stale poszerza swoje umiejętności i wiedzę dzięki uczestnictwu w licznych szkoleniach i kursach z zakresu diagnozy psychologicznej, treningu funkcji poznawczych oraz metod pracy z dziećmi i z młodzieżą. W kręgu jej szczególnych zainteresowań znajduje się: praca z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z ich rodzinami.
mgr Julia Pełczyńska - psycholog, nauczyciel początkujący. Absolwentka SWPS w Poznaniu, kierunek psychologia. Ukończyła certyfikowanu kurs Trenera Umiejętności Społecznych. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych z zakresu przygotowania pedagogicznego oraz studiów podyplomowych z psychologii transportu. Stale poszerza swoje umiejętności i wiedzę z zakresu diagnozy psychologicznej, terapii oraz pracy z dziećmi i młodzieżą podczas licznych kursów i szkoleń. Pełni również funkcję psychologa przedszkolnego skupiając się na udzielaniu pomocy dzieciom w radzeniu sobie z emocjami i trudnymi sytuacjami. W kręgu jej zainteresowań jest terapia dzieci z mutyzmem wybiórczym, terapia integracji sensorycznej oraz praca z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
mgr Maja Kubisiak – psycholog, nauczyciel początkujący. Absolwentka Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, kierunek psychologia. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych z zakresu przygotowania pedagogicznego. Stale doskonali swoje umiejętności dzięki uczestnictwu w licznych szkoleniach i kursach z zakresu diagnozy i pomocy psychologicznej. W Poradni pracuje z dziećmi i młodzieżą – pomaga radzić sobie z różnymi trudnościami emocjonalnymi, behawioralnymi i edukacyjnymi poprzez diagnozę, pomoc psychologiczną i wsparcie rodziców. Dąży do tego aby praca przyczyniała się do poprawy jakości życia dzieci i młodzieży oraz wspierała ich w osiąganiu pełnego potencjału rozwojowego.
PEDAGODZY
mgr Paulina Kołakowska - pedagog, surdopedagog, nauczyciel dyplomowany. Absolwentka UAM w Poznaniu w zakresie pracy socjalnej i resocjalizacji. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie Pedagogiki Opiekuńczej i Wychowawczej oraz w zakresie Surdopedagogiki, kurs kwalifikacyjny - terapia pedagogiczna. Aktywny terapeuta EEG BIOFEEDBACK - stopień I. Stale doskonali swoje umiejętności dotyczące pracy z dzieckiem podczas licznych kursów, warsztatów, konferencji i seminariów. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z trudnościami szkolnymi, w tym z dysleksją rozwojową i dyskalkulią. Jako surdopedagog diagnozuje i terapeutyzuje dzieci z wadą słuchu oraz z zaburzonym przetwarzaniem słuchowym. Udziela porad i konsutacji, prowadzi spotkania z rodzicami i nauczycielami dotyczące m. in. problematyki wad słuchu. Jest współautorką programu Widzę, słyszę, mówię - corocznie prowadzi badania przesiewowe wzroku i słuchu wśród dzieci przedszkolnych z powiatu śremskiego.
mgr Laura Litkowska-Mały - pedagog, tyflopedagog, nauczyciel dyplomowany. Licencjat w zakresie problematyki małżeństwa i rodziny. Ukończone studia podyplomowe UAM w Poznaniu w zakresie pomocy psychologicznej, a także rehabilitacji i edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną. Absolwentka studiów podyplomowych WSNHiD w Poznaniu w zakresie tyflopedagogiki oraz wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka. W Poradni pracuje od 2001 roku, posiada doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Systematycznie podnosi kwalifikacje uczestnicząc w szkoleniach i kursach dotyczących diagnozy i terapii dzieci z dysleksją rozwojową i dyskalkulią, a także diagnozy i terapii dzieci słabowidzących i niewidomych. W Poradni prowadzi terapię indywidualną i grupową dla dzieci i młodzieży, a także zajęcia edukacyjno-rozwojowe dla dzieci w wieku przedszkolnym. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z trudnościami szkolnymi oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prowadzie spotkania i udziela konsultacji rodzicom i nauczycielom w zakresie pracy z dzieckiem z trudnościami szkolnymi i wychowawczymi.
mgr Julita Wojciechowska – pedagog, logopeda, nauczyciel mianowany. Absolwentka WWSSE w Środzie Wlkp. w zakresie edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Logopedii – Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu. Zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną dzieci z zaburzeniami artykulacji, opóźnionym rozwojem mowy oraz zaburzeniami komunikacji.
mgr Agnieszka Piróg – pedagog specjalny, logopeda, nauczyciel dyplomowany. Absolwentka UAM w Poznaniu na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki specjalnej. Ukończyła studia podyplomowe na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu zdobywając kwalifikacje jako logopeda, studia podyplomowe w Wyższej Szkole Nauk Pedagogicznych w Warszawie z zakresu edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej Wczesna Interwencja – Pomoc Dziecku i Rodzinie na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.Dodatkowo posiada kwalifikacje w zakresie Wychowania Przedszkolnego i Nauczania Początkowego.Najważniejsze kursy i szkolenia: : „Certyfikowany terapeuta VR, „Terapeuta ręki i zaburzeń motoryki małej I, II stopnia w zakresie: diagnozy, terapii i masażu, „Trener Treningu Umiejętności Społecznych I stopnia i Trener TUS osób z autyzmem i zespołem Aspergera II stopnia, „Certyfikowany terapeuta I stopnia C – Eye i eyefeel w neurorehabilitacji i komunikacji, „Certyfikowany Terapeuta Neurofeedback ( EEG Biofeedback ) I stopnia, ukończone szkolenie: „Picture Exchange Communication System ( PECS ) – Poziom 1, „Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I, II, „Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – I, II stopień. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w szkoleniach z zakresu diagnozy i terapii dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W Poradni prowadzi terapię indywidualną dla dzieci w ramach wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka. Jej szczególne zainteresowania związane są z pracą z dzieckiem ze spectrum autyzmu oraz z prowadzoną terapią.
LOGOPEDZI
mgr Alicja Mazurczak - pedagog, logopeda, nauczyciel dyplomowany. Absolwentka UAM w Poznaniu w zakresie nauczania początkowego. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Logopedii - Wydział Studiów Edukacyjnych i Pedagogiki Specjalnej na UAM, studia podyplowe - Pedagogika Opiekuńczo-Wychowawcza - Wyższa Szkoła Humanistyczna w Lesznie, studia podyplowe w zakresie Wczesnej Interwencji i Wspomagania Rozwoji Małego Dziecka - Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa. Zajmuje się diagnozą i terapią zaburzen mowy oraz wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka. Koordynuje pracą Zespołu Logopedów Powiatu Śremskiego.
mgr Justyna Mikołajczak - pedagog, logopeda, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju, nauczyciel dyplomowany. Absolwentka pedagogiki UAM w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Wczesnej Interwencji i Wspomagania Rozwoju Małego Dziecka, a także studia podyplomowe z zakresu Logopedii. Aktualnie studiuje Neurologopedię. Zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną, pedagogiczną oraz terapią wczesnego wspomagania rozwoju małych dzieci. Diagnozuje dzieci i młodzież z problemami w nauce, w tym ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu. W sferze logopedycznej prowadzi terapię z dziećmi z zaburzeniami artykulacji, opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami komunikacji. W obszarze jej szczególnych zainteresowań mieści się praca z dzieckiem z zaburzeniami płynności mowy. Prowadzi diagnozę oraz zajęcia grupowe dla dzieci z zaburzeniami płynności mowy (jąkającymi się). Od kilku lat współprowadzi w Poradni zajęcia wczesnej nauki czytania dla dzieci między 3 a 6 r. ż. (zajęcia prowadzone w oparciu o metodę symultaniczno-sekwencyjną prof. J. Cieszyńskiej). Zajmuje się także grupową terapią logopedyczną dla dzieci z zaburzeniami artykulacji. Swoją wiedzę i praktykę nieustannie poszerza biorąc udział w licznych szkoleniach i kursach skierowanych do logopedów. Od 4 lat jest członkiem Polskiego Związku Logopedów.
mgr Aurelia Binkowska
dyrektor, pedagog, doradca zawodowy