Welcome to Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Śremie   Kliknij, aby usłyszeć tekst! Welcome to Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Śremie

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Opcje czcionki. Lektor na końcu artykułu.

 

 

 

Co to jest wczesne wspomaganie rozwoju dziecka?

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to specjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania podejmowane w celu pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia u niego niepełnosprawności do momentu podjęcia przez dziecko nauki w szkole.

W Naszej Poradni Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka funkcjonuje od września 2006 roku. Zespół ten tworzą osoby mające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka i/lub studia podyplomowe z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

Cele wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

Wczesne wspomaganie rozwoju ma na celu:

stymulowanie poznawczego, emocjonalnego, społecznego i ruchowego rozwoju dziecka

  • pomoc rodzicom w nabywaniu umiejętności niezbędnych w pracy z dzieckiem
  • udzielanie wsparcia rodzicom i rodzinie dziecka w radzeniu sobie z niepełnosprawnością dziecka

Organizacja zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

Organizacja zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka odbywa się zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 03.02.2009 r.  w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (Dz. U. Nr 23, poz. 133).

Rodzic, który zaniepokojony jest przebiegiem rozwoju swojego dziecka może zwrócić się do Poradni z wnioskiem o przeprowadzenie diagnozy. Po wykonaniu niezbędnych badań i omówieniu z rodzicami ich wyników możliwe jest (w przypadku wykrycia u dziecka niepelnosprawności) wydanie opinii w sprawie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

Specjaliści wchodzący w skład zespołu wczesnego wspomagania rozwoju, powołani do pracy z danym dzieckiem i jego rodziną, opracowują i realizują indywidualny program wczesnego wspomagania, dokonują oceny skuteczności prowadzonej terapii i udzielają wskazówek dotyczących bieżących potrzeb rozwojowych dziecka. Zajęcia organizuje się w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka. Prowadzimy je indywidualnie, podejmowane są także próby pracy w małych grupach. Istnieje możliwość uzyskania wsparcia psychologicznego dla rodziny dziecka niepełnosprawnego - w warunkach indywidualnego kontaktu z psychologiem lub w ramach grupy wsparcia dla rodziców.   Kliknij, aby usłyszeć tekst! Co to jest wczesne wspomaganie rozwoju dziecka? Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to specjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania podejmowane w celu pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia u niego niepełnosprawności do momentu podjęcia przez dziecko nauki w szkole. W Naszej Poradni Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka funkcjonuje od września 2006 roku. Zespół ten tworzą osoby mające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka i/lub studia podyplomowe z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Cele wczesnego wspomagania rozwoju dziecka Wczesne wspomaganie rozwoju ma na celu: stymulowanie poznawczego, emocjonalnego, społecznego i ruchowego rozwoju dziecka pomoc rodzicom w nabywaniu umiejętności niezbędnych w pracy z dzieckiem udzielanie wsparcia rodzicom i rodzinie dziecka w radzeniu sobie z niepełnosprawnością dziecka Organizacja zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka Organizacja zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka odbywa się zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 03.02.2009 r.  w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (Dz. U. Nr 23, poz. 133). Rodzic, który zaniepokojony jest przebiegiem rozwoju swojego dziecka może zwrócić się do Poradni z wnioskiem o przeprowadzenie diagnozy. Po wykonaniu niezbędnych badań i omówieniu z rodzicami ich wyników możliwe jest (w przypadku wykrycia u dziecka niepelnosprawności) wydanie opinii w sprawie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Specjaliści wchodzący w skład zespołu wczesnego wspomagania rozwoju, powołani do pracy z danym dzieckiem i jego rodziną, opracowują i realizują indywidualny program wczesnego wspomagania, dokonują oceny skuteczności prowadzonej terapii i udzielają wskazówek dotyczących bieżących potrzeb rozwojowych dziecka. Zajęcia organizuje się w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka. Prowadzimy je indywidualnie, podejmowane są także próby pracy w małych grupach. Istnieje możliwość uzyskania wsparcia psychologicznego dla rodziny dziecka niepełnosprawnego - w warunkach indywidualnego kontaktu z psychologiem lub w ramach grupy wsparcia dla rodziców.



Pomoc udzielana dziecku i jego rodzinie na terenie Naszej placówki jest bezpłatna.

Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju prowadzą wykwalifikowani specjaliści:

mgr A. Fąs
mgr justyna Michałowska
mgr T. Matuszkiewicz
mgr J. Mikołajczak
mgr A. Mazurczak
mgr E. Rożek
mgr A. Ambrożewicz
mgr Laura Litkowska-Mały
mgr Paulina Kołakowska
pracą Zespołu koordynuje dyrektor Poradni mgr A. Ruducha

 

Adres Poradni

adres_linia
Poradnia Psycholog.-Pedagogiczna
63-100 Śrem, ul. Marciniaka 2
tel. (61) 283 48 64
http://www.poradniasrem.cop.pl
e:mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sekretariat czynny:
poniedziałek i środa 7:30-17:00
czwartek i piątek 7:30-15:30

banner_1

linki
 
oskkominisrerstwokuratoeiumckepowiatoke
linianie
uniaW naszej Poradni korzystamy ze sprzętu komputerowego oraz oprogramowaniabip
edukacyjnego zakupionego ze środków finansowych z EFS oraz publicznych środków krajowych.
 
linianie
 
Kliknij, aby usłyszeć tekst! Lektor